Makkelijk facturen online betalen met Mollie
Hoe makkelijker klanten je facturen kunnen betalen, hoe sneller je betaald zal worden en hoe kleiner de kans dat de klant de factuur uit het oog verliest. Omdat e-mails steeds vaker gelezen worden op een smartphone, kan je ervoor zorgen dat klanten je facturen in een handomdraai van op hun toestel kunnen betalen. Door het toevoegen van een betaalknop in je e-mail kunnen klanten onmiddellijk hun banking app openen: de juiste betalingsgegevens staan reeds ingevuld. Ze hoeven enkel de betaling nog te bevestigen en de factuur wordt betaald. Hierdoor zullen veel klanten hun facturen onmiddellijk bij ontvangst betalen.
Veilig online betalen via Mollie
Om deze dienst aan te bieden werken we samen met Mollie, één van de grootste betalingsverwerkers binnen Europa. Zij faciliteren online betaling aan bedrijven via verschillende betaalmethodes. onFact integreert Mollie om je klanten de mogelijkheid te geven om via een betaalknop meteen een factuur betalen. onFact maakt voor je factuur een betaalopdracht aan via mollie.com en stuurt de klant door naar een betaalscherm, waar alle betalinggegevens voor deze factuur al ingevuld zijn. Na betaling wordt je klant teruggestuurd naar onFact en wordt de status van de factuur onmiddellijk aangepast naar 'Betaald'. Je ontvangt de betaling in je Mollie account en zij betalen dit op hun beurt uit naar je bankrekening.
Hoe activeer je deze dienst?
- Activeer de Mollie-koppeling in onFact
- Maak een account aan bij Mollie
- Voer enkele accountgegevens in in onFact om de koppeling te maken
Klaar! Lees hier de handleiding om dit op te zetten.
Online betaalknop in de e-mail
onFact voorziet dat een online betaalknop automatisch getoond wordt in de e-mail waarmee je de factuur verzendt. Je klant kan op die manier vanuit hetzelfde e-mailbericht zijn factuur bekijken én meteen de betaling online uitvoeren. Je bepaalt zelf in je Mollie account welke betaalmethoden je beschikbaar wil maken, bv. iDeal, Klarna, betaling via MasterCard of Visa, …
Met enkele kliks kan je klant op die manier vanaf zijn smartphone je factuur betalen. De ontvangen betaling zal ook de openstaande factuur in onFact markeren als ‘betaald’. Verzonden facturen worden minder snel vergeten, jij ontvangt de betaling op een gestructureerde manier in onFact en opvolging van facturen gaat automatisch. Win-win!